Oväntat arv

Det hände något mycket oväntat i förra veckan. Telefonen ringde och det var farbror Arne som vill berätta att han skulle passera förbi vårt hem nästkommande dag och att Han hade något han ville överlämna som tillhört gammelfarmor. Mycket riktig stöd Arne på trappen dagen därpå. Vi bjöd på en kopp kaffe och han överlämnade ett litet paket till mig. Nyfiket rev jag upp pappret och öppnade varsamt den lilla lådan. Till min stora förvåning var boxen full av silverbestick. Tydligen hade Astrid önskat att någon i släkte skulle få ärva detta matsilver. Jag blev varm av tanken att Arne utsett just mig till att förvalta dessa bestick i silver, som funnits i vår släkt sedan 1850-talet. En påtår och en kram senare tackade min farbror för sig och körde iväg i den nya BMW:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0