Behöver låna 7000-8000 kr för att klara månaden

Hej vänner,
Var ett bra tag sedan jag skrev här sist och mycket har hunnit hända med mig och i mitt liv. Om sanningen skall fram är inte allt så bra med mig. Framförallt har jag haft problem med ekonomin ett tag nu. Sedan sommaren har jag försökt att få saker på rätt köl igen och det har gått ganska bra, men nu är jag tyvärr tillbaka där jag började. Nu måste jag ta något snabblån för att täcka upp månadens utgifter.
 
Har därför ansökt om en kredit på 10000 kr från Resursbank samt ett smslån i samma storleksordning från låneföretaget Onea. Nu håller jag tummarna för att någon av dessa kommer att bevilja min ansökan. Behöver verkligen pengarna snarast. Vet inte hur jag ska fixa månanden annars! Känns fullständigt hopplöst att vänta tills nästa månad, jag har redan anmärkningar hos kronofogden och vill inte ha fler.
 
Nu är jag lite orolig att båda mina ansökningar kommer bli underkända eftersom jag ansökte till två bolag samtidigt. Kände inte till att i prinicp alla kreditgivare gör kreditupplysningar på låntagare och att det därför kan vara smart att låna utan UC. Hade jag veta det tidigare hade jag aldrig skickat in två ansökningar samtidigt och aldrig använt mig av Resursbank.
 
För dem som, undrar hur det kommer sig att jag har så dåligt med pengar, kan jag bara säga att jag varit korkad nog att handla över mina tillgångar. Problemet är att jag litade på att jag skulle få jobb hos en bekant i sommras, men när väl sommaren kom var orderingångarna tydligen för få.
 
Senaste månaden fick jag en mobilräkning på 1232 :- vilket jag inte alls hade räknat med, tydligen är jag inte ensam om att ha svårt att betala denna räkning (hjälper inte mig jag vet, men ändå!). Det som ändå fick bägaren att svämma över för min del denna månad, är att både kyl och frys gick i sönder för två dagar sedan. Måste ju för fan ha fungerande vitvaror. Som sagt bara hoppas att jag får lånet beviljat!
 

RSS 2.0