Dags för UFC i Sverige!

Om du inte redan kände till det så kan jag upplysa dig om att UFC idag för första gången någonsin kommer till Sverige. UFC Sweden avgörs Lördagen den 14 April i Globen i Stockholm. Tillställningens huvud attraktion är givetvis vårt svenska hopp Alexander "the Mauler" Gustavsson som slås mot brassen Thiago Silva. Jag håller tummarna för att Alex skall vinna och därmed lyckas ta en fin skalp!

Galan innehåller naturligtvis en mängd andra spännande matcher som också är klart sevärda. T.ex. fightas Pappy Abedi, Brian Stann och Sakara också under UFC-eventet. Själv har jag varit ett fan av the ultimate fighting championships i mer än 10 år. Jag kommer ihåg hur jag under min gymnasietid brukade följa eventen via mIRC, dvs fick resulaten play-by-play utan att själv se fighten. Sedan beställde jag UFC-eventen på VHS-band. Inte visste jag då att "sporten" skulle bli så stor som den är idag och aldrig kunde jag tro att det skulle hållas galor i Sverige.

ska bli spännande att se galan och är som vanligt lite nervös, vilket är en del av charmen med UFC.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0